torsdag 17 juni 2010

In memory of..


ZTV ska alltså läggas ner. Trist som fan.
Okej, den kanalen har inte varit nåt vidare de senaste åren,
men ändå. Jag är uppväxt med ZTV.
Jag minns t ex Kajsa Mellgren, hon var ju från min hemstad,
som var VJ på ZTV. Hur coolt var inte det?
Det ville jag med bli ju!

Jag minns Kristian Luuk och "Knesset"
Ett hur grymt program somhelst där en stående panel satt och diskuterade allt möjligt.
Jag minns att de hade ett inslag där de skulle "lovebomba" någon eller något. Jag kommer oxå ihåg Tova Magnusson Norling som var med i panelen, och under ett inslag skulle alla i panelen lista upp 3 saker de aldrig skulle göra för 1 miljon. Tova skulle inte äta en bajskorv för 1 mille.
Det har etsat fast sig på hjärnhinnan i alla dessa år.

En miljon är liksom mycket pengar, man kanske skulle? Eller? Nej förresten, man vill ju inte bli den som "åt en bajskorv för en miljon". Det finns många aspekter i just den frågan..

Minns oxå att jag fastnade för French & Saunders tack vare ZTV.

Det värsta är ändå att kanalen kommer ersättas av en sport/fakta-kanal. Like we need it.
1/3 av Viasats kanaler är väl just en sport eller fakta-kanal..?

Den nuvarande bästa musik-kanalen går ur tiden..
MTV visar ju bara massa reality-såpor och reklam och
VH1 verkar ha max 100 musikvideos på sin spellista varav 50 av
dom är engelsk 80-tals-pop

RIP ZTV, I'm gonna miss you..


2 kommentarer:

  1. Jag minns ZTV när man kunde ringa in och tävla i Sonic och Mario genom att spela med tonvalstelefon. 1993, det var tider det!

    SvaraRadera